21 września 2021

Wycieczka do Biskupina

Na początku września nasza wychowawczyni- p. Marta Bzymek zaproponowała wycieczkę do Biskupina. Uczniowie klas 5-8 chętnie się zgłosili. Wyjazd z Lubinia odbył się 21 września 2021r. o godz.7.30.W trakcie jazdy podziwiałam widoki przez okno autobusu i rozmawiałam z koleżanką.

Pierwszym punktem programu było zwiedzanie katedry w Gnieźnie. Mimo iż historię św. Wojciecha, przedstawioną na drzwiach gnieźnieńskich, znałam z lekcji historii, to i tak zrobiły na mnie niesamowite wrażenie. Dzięki zwiedzaniu katedry z przewodnikiem i ze słuchawkami na uszach, wszystko doskonale słyszałam. Po zakupieniu drobnych pamiątek, ruszyliśmy w dalszą podróż- do Wenecji. Tu nie było gondoli jak we Włoszech, ale mogliśmy wsiąść do zabytkowych wagoników kolejek wąskotorowych. Jedną z nich przyjechaliśmy do Biskupina. Przy wspaniałej pogodzie podziwialiśmy najstarszy gród w Polsce.

W drodze powrotnej nie mogło, oczywiście, zabraknąć postoju w Mc Donalds. Bardzo podobała mi się ta wycieczka. Zobaczyłam wiele pięknych i zabytkowych miejsc. Jedynym minusem była zbyt mała ilość otwartych, ze względu na koronawirusa, stoisk z pamiątkami. Mimo to przywiozłam do domu 12 magnesów, drewnianą miniaturkę grodu w Biskupinie, mnóstwo zdjęć w komórce, no i niezapomniane wrażenia.